رام موبایل چیست ؟

مرکز آموزش رایگان ودانلود انواع رام های گوشی های اندرویدی

رام موبایل چیست ؟

۲۴۸ بازديد

 رام موبایل چیست ؟

 

 

رام موبایل چیست ؟

تعریف و مفهوم رام : در یک تعریف کوتاه میتوان گفت رام (Rom) و یا به عبارت بهتر فریمور (Firmware) اشاره دارد به سیستم عامل و اپلیکیشن های همراه آن که چگونگی و نحوه عملکرد گوشی یا اسمارتفون شما را تحت کنترل خود دارد. برای اینکه تصویری از رام در ذهن شما مجسم شود و درک بهتری از آن پیدا کنید میتوان گفت که رام برای گوشی و تبلت تقریباً همان کاری را انجام میدهد که ویندوز برای لپتاپ و کامپیوتر! ؛ بوسیله رام، ما میتوانیم گوشی و یا تبلت مدنظرمان را فلش بزنیم و حتی نسخه اندروید آن را بروزرسانی کنیم.

 

تعریف رام اندروید

رام چیست (تعریف) : در یک تعریف کوتاه میتوان گفت رام (Rom) و یا به عبارت بهتر فریمور (Firmware) اشاره دارد به سیستم عامل و اپلیکیشن های همراه آن که چگونگی و نحوه عملکرد گوشی یا اسمارتفون شما را تحت کنترل خود دارد.

رام چیست (مفهوم) : برای اینکه تصویری از رام در ذهن شما مجسم شود و درک بهتری از آن پیدا کنید میتوان گفت که رام برای گوشی و تبلت تقریباً همان کاری را انجام میدهد که ویندوز برای لپتاپ و کامپیوتر! ؛ بوسیله رام، ما میتوانیم گوشی و یا تبلت مدنظرمان را فلش بزنیم و حتی نسخه اندروید آن را بروزرسانی کنیم.

بد نیست بدانیم که :

رامها یا همان فایل فلش اندروید معمولاً از چندین فایل تشکیل میشوند مثلاً Kernel کرنل ( boot.img ) سیستم اصلی ( system.img ) ریکاوری مود ( recovery.img ) کش ها ( cache.img ) و … که البته در بیشتر موارد، رامها بصورت یک فایل فشرده با پسوندهای مختلف منتشر میشوند (مثلاً | app. برای هواوی | md5. برای سامسونگ | kdz. برای الجی | ftf برای سونی و…) ؛

در برخی موارد هم رامها بصورت چند فایل جدا از هم ارائه میشوند (مثلا رامهای ۴ فایل سامسونگ و یا فریمورهای مخصوص گوشی هایی که چیپ MTK دارند) .

 

منبع : دانلود رام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.